Sara Vercauteren en Anja Peleman, managing directors van PR-bureau Bepublic Group, geven binnenkort de fakkel door aan een opvolger(s). Begin 2021 namen Anja en Sara de leiding over van Jeroen Wils en Dajo Hermans. Vier jaar lang bouwden ze Bepublic Group verder uit tot een gerenommeerd PR- en strategisch communicatiebureau in de schoot van Mediafin. Een 20-koppig team begeleidt vandaag meer dan 100 klanten op vlak van journalistieke PR, strategische communicatie en crisiscommunicatie.

Mediafin is bezig met de zoektocht naar opvolging voor de leiding van het onafhankelijke PR-bureau. Tot die er is, zal Anja Peleman de continuïteit bewaken als MD bij Bepublic Group. Klanten kunnen zoals steeds blijven rekenen op de inzet en de expertise van het hele PR-team.  

De afgelopen vier jaar hebben Sara Vercauteren en Anja Peleman onder andere de trainingspoot Beready opgericht, maakten ze Bepublic Group lid van het internationale PR-netwerk PR World Alliance, ontwikkelden ze podcasts voor klanten én voor woordvoerders (Geen Commentaar/Pas de Commentaire) en versterkten ze het team met strategische en journalistieke Nederlandstalige en Franstalige profielen. Met het straffe team van PR-experten sleepte Bepublic Group heel wat prijzen in de wacht. Zo werd het bureau in 2023 uitgeroepen tot Agency of the Year, won het de internationale PRWA-award en maar liefst 14 BORA’s (Best of Reputation Awards).   

Sara en Anja kijken met een gevoel van trots terug op de voorbije jaren: “Het is een voorrecht om te kunnen werken met zo’n professioneel en getalenteerd team voor zo’n mooi en divers portfolio van klanten. We proberen voor hen elke dag opnieuw het verschil te maken met onze journalistieke PR en onze expertise van de Belgische media. Grote dank ook aan Peter Quaghebeur (CEO) en Mediafin om ons te ondersteunen bij dit avontuur. We kregen de verantwoordelijkheid maar ook de vrijheid om ons eigen verhaal te schrijven.” 

Sara en Anja hebben elk hun eigen redenen om de fakkel door te geven, maar de timing van hun keuze loopt gelijk. 

“Mijn passie is (crisis)communicatie. Ik krijg het meeste energie als ik mensen en organisaties hierbij kan helpen. Of het nu gaat om iemand begeleiden bij het vertellen van een gevoelig verhaal, om acute crisiscommunicatie, of om het geven van mediatrainingen. Het kriebelt bij mij om weer méér met de inhoud en minder met commerciële taken bezig te zijn. Eind februari stop ik daarom als managing director en neem ik mijn praktijk als zelfstandig communicatieadviseur opnieuw op.” Sara Vercauteren 

“Wat was het een ongelofelijk avontuur om samen met Sara en het team Bepublic Group te brengen tot waar het vandaag staat. Tegelijkertijd was het op persoonlijk vlak geen evidente periode. Het onverwacht afscheid moeten nemen van mijn zoontje doet mij op een andere manier naar de toekomst kijken, ook professioneel. Ik voel dat dit het juiste moment is om de fakkel over te dragen en om nieuwe wegen te verkennen binnen de wereld van communicatie. Ik blijf nog vol enthousiasme aan boord tot er een opvolger(s) gevonden is.”  Anja Peleman 

“Ik dank Sara en Anja voor hun nimmer aflatende gedrevenheid om Bepublic Group aan de top van de PR agencies te brengen en te houden. Ze hebben dit met brio gedaan. Er staat een uitermate sterk team klaar om nieuwe horizonten te verkennen, en samen een toekomst te bouwen. Bepublic Group neemt een volwaardige plaats in binnen de Mediafin familie naast De Tijd/L’Echo, De Belegger/L’Investisseur, Openthebox en Profacts. We wensen Sara en Anja alle succes, en zijn ervan overtuigd dat onze wegen opnieuw zullen kruisen. Godspeed.” Peter Quaghebeur, CEO Mediafin