Pluxee, de nieuwe naam voor Sodexo Benefits & Rewards Services, schenkt het vertrouwen aan pr- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group om hen te ondersteunen in hun PR-communicatie. Met de samenwerking wil de vernieuwde onderneming zich verder positioneren als een innovatieve, maatschappelijk betrokken speler in de sector van de werknemersbeloningen.

Sodexo Group hervormt zijn Benefits & Rewards Services-divisie de komende maanden tot een meer autonome organisatie, mét een nieuwe naam: Pluxee. De vernieuwde onderneming focust zich volledig op werknemersbeloningen als uitgever van maaltijd-, eco-, cadeau-, sport- en cultuurcheques. Ook speelt de organisatie een maatschappelijke rol als katalysator van de koopkrachtpremie en het mobiliteitsbudget en als uitgever van de dienstencheques. Pluxee ondersteunt op die manier zo’n 2,8 miljoen consumenten, 87.000 bedrijven en 45.000 lokale handelaars over heel België.

Bepublic Group zal Pluxee bijstaan op dagelijkse basis met strategisch communicatie-advies, maar evengoed de praktische uitrol van alle corporate communicatie, sociale media-communicatie, interne communicatie en CEO-profilering. Als eerste belangrijke opdracht zal Bepublic Group de overgang naar de vernieuwde organisatie communicatief mee in goede bannen leiden.

“Onze keuze voor Bepublic Group als onze PR-partner is gebaseerd op hun bewezen expertise en passie om een sterke reputatie te bouwen en impactvolle communicatie te creëren. We kijken ernaar uit om samen te werken en onze visie te delen met een groter publiek.”

Sven Marinus, Country CEO België & Luxemburg bij Pluxee

Bewezen expertise

Bepublic Group onderscheidt zich van andere PR-bureaus door hun journalistieke feeling en visie. Het is die feeling en visie die Pluxee aansprak om samen in zee te gaan. Pluxee vervoegt nu het rijtje toonaangevende bedrijven die Bepublic Group ondersteunt, zoals Meta, Telenet, Eneco, bol.com, Decathlon, de Koninklijke Belgische Voetbalbond en VRT.

“De ‘ee’ in Pluxee staat voor employee engagement. Laat het net met heel veel engagement zijn dat we vanuit Bepublic Group onze expertise voortaan inzetten voor Pluxee. We zijn vereerd dat Pluxee ons op zo’n cruciaal moment aan boord neemt. We kijken er enorm naar uit om mee te schrijven aan hun nieuwe hoofdstuk als organisatie door samen sterke communicatiestrategieën te ontwikkelen en uit te voeren.”

Anja Peleman en Sara Vercauteren, managing directors van Bepublic Group