PR-en strategisch communicatiebureau Bepublic Group heeft met haar pr-werk voor Decathlon een nominatie in de wacht gesleept voor de ‘PRWA Excellence Award 2024’. Deze internationale award bekroont elk jaar een PR-bureau met een uitzonderlijke case die anderen in de communicatiesector overal ter wereld kan inspireren. Bepublic Group is een van de vier agencies die haar case mag gaan voorstellen aan de jury. De winnaar wordt bekendgemaakt op 25 mei 2024.

PRWA is een internationaal netwerk dat pr-bureaus van over heel de wereld met elkaar in contact brengt. Elk jaar zetten zij één agency in het licht met een sterke PR-case die anderen in de communicatiesector kan inspireren. Vanuit inzendingen van over heel de wereld koos een vakjury vier uitzonderlijke pr-cases die door mogen naar de volgende ronde. Naast Bepublic Group maken ook Marcommit (Nederland), NBS Communications (Polen) en Aim Communication (Italië) kans om met hun cases te winnen.

Bepublic Group wist de jury te overtuigen met de Nohltaced-communicatiecampagne voor Decathlon, waarmee de sportwinkelketen zijn tweedehandsverkoop meer bekendheid wilde geven. Met deze case won Bepublic Group vorig jaar al een bronzen én zilveren Best Of Reputation Award (BORA) in de categorieën ‘Integrated PR: Best multi-platform campaign’ en ‘Corporate campaigns: Environmental Social Engagement’. Daarnaast werd deze case ook al bekroond met een zilveren Effie award. Bepublic Group werkte voor deze campagne samen met Bonka Circus en Influo.

“Deze internationale nominatie is niet alleen een erkenning voor ons mooie pr-werk, maar ook voor de inzet en creativiteit van ons hele team. We kijken er alvast naar uit om onze case te presenteren aan de jury en ons tegelijk te laten inspireren door de andere genomineerden.” – Sara Vercauteren, Managing Director Bepublic Group.

De vier genomineerde agencies gaan op 25 mei 2024 hun case voorstellen aan de jury, waarna de winnaar bekend gemaakt wordt.