Reputatiemanagement

Wat vindt het grote publiek van je bedrijf? Wat is de perceptie van de media? Hoe denken sectorgenoten over de toon waarmee je communiceert? Allemaal vragen waar we samen met jou een antwoord op zoeken. Of je nu wil weten met welke expertises je best naar buiten treedt, dan wel in kaart wil brengen hoe je stakeholders je bedrijf bekijken. Onze ambitie is duidelijk: je bedrijf krachtig profileren. We ondersteunen je ook bij het uitbouwen van de interne communicatie. Want je medewerkers zijn je belangrijkste ambassadeurs.

Bespreek je graag hoe we jou kunnen ondersteunen met je communicatieplannen? Contacteer ons gerust.

Waar kunnen we je bij ondersteunen?

  • Workshop thought leadership
  • Communicatieplan
  • Reputatieanalyse
  • Stakeholdermapping
  • Stakeholderoverleg en rondetafels
  • Personal branding
  • Contentcreatie (video’s, podcast, vodcast, …)
  • Social media ondersteuning
  • Interne communicatie ondersteuning

Cases

CPF

Celest Pension Fund. Zo heet sinds kort de voormalige ‘voorzorgskas voor advocaten, gerechtsdeurwaarders en andere zelfstandigen’ (VKAG). We loodsten de voorzorgskas doorheen een volledig rebrandingtraject. Met hun nieuwe naam kwam een ook nieuwe aanpak, ondersteund door een moderne huisstijl, logo, website en LinkedIn-pagina. Celest Pension Fund is nu een fris merk waar zelfstandige advocaten, gerechtsdeurwaarders en anderen vlot terecht kunnen voor hun aanvullend pensioen. Om Celest Pension Fund bekend te maken, lanceerden we verschillende LinkedIn-campagnes, alsook een advertentie in de nationale pers en bekwamen we uitgebreid interview met hun directeur in de vakpers.

KBVB

Na een turbulente periode binnen de Koninklijke Belgische Voetbalbond na het ontslag van CEO Peter Bossaert en het aftreden van voorzitter Paul Van den Bulck wilde ’s lands grootste sportorganisatie over geen nacht ijs gaan voor het eerste publieke optreden van de nieuwe voorzitter, Pascale Van Damme. Het team van Bepublic stoomde de eerste vrouwelijke voorzitter ooit klaar met behulp van goed gekozen kernboodschappen, een snedige Q&A inclusief cameratraining en door samen met haar te focussen op haar authentieke verhaal en het terugbrengen van eenheid binnen de KBVB. Dankzij onze journalistieke blik en onze experten slaagde Van Damme in haar vuurdoop voor de talrijk verzamelde pers. Waarvan sommigen zelfs letterlijk in hun berichtgeving meegaven dat Van Damme een zeer goed voorbereide indruk naliet.

Torfs

Context

Wouter Torfs geeft na 33 jaar als CEO van Schoenen Torfs de fakkel door aan zijn nicht Lise Conix. De overdracht moet een officieel en symbolisch moment worden.​

Aanpak

We bereiden Lise Conix voor op deze communicatie en zorgen voor een doorgedreven personal branding training. We organiseren een persconferentie in een winkel waar Wouter Torfs de ‘schoen’ letterlijk doorgeeft aan Lise en zorgen voor de juiste perscommunicatie. In de aanloop zorgen we voor (dubbel)interviews in de kranten en reportages op televisie. Onze aanpak wordt beloond met een bronzen BORA (Best of Reputation Award) in de categorie ‘CEO Positioning & Thought Leadership’.

Special Olympics

Context

Special Olympics is méér dan een sportorganisatie. Ze streven naar een inclusieve maatschappij. Dat doen ze op verschillende niveaus, ook in het onderwijs. Daarvoor lanceren ze een speciaal lespakket dat kinderen leert over mensen met een verstandelijke beperking.

Aanpak

We zorgen voor een à la carte-aanpak bij de pers en laten journalisten de eerste les van een Special Olympics-atleet bijwonen. We werken een relevant persbericht uit dat het initiatief volledig uitlegt en zetten een meer inclusieve maatschappij op de agenda.