Jury van communicatie-experts beloont pr-acties voor DHL Aviation, De Algemene Unie van Verpleegkundigen en de Vlaamse Overheid 

Bepublic Group valt voor het derde jaar op rij in de prijzen tijdens de uitreiking van de BORA’s, de Best of Reputation Awards. Het pr- en strategisch communicatiebureau werd maar liefst vijf keer bekroond met één gouden en vier bronzen BORA’s tijdens de uitreiking gisteren. Dit voor communicatie en pr-acties voor DHL Aviation, de Vlaamse Overheid en de Algemene Unie van Verpleegkundigen (AUVB). “Het is de eerste keer in ons 70-jarig bestaan dat we zo breed in de pers zijn gekomen om de noden van de verpleegkundigen aan te kaarten”, aldus de AUVB. 

Visuele perscampagne voor AUVB beloond met gouden BORA

De perscampagne ‘Wie zorgt voor onze zorgverleners?’ voor de Algemene Unie van Verpleegkundigen (AUVB) werd beloond in de categorie ‘Cause/Charity/Non profit’ met een gouden BORA. Het team van Bepublic Group herleidde een vuistdik memorandum van de zorgfederatie op een creatieve manier tot vijf beleidsprioriteiten die door de zorgverleners zelf onder de aandacht werden gebracht aan de hand van urgentiefiches en getuigenissen. 

“De AUVB streeft naar inclusie, samenwerking en kwaliteit van verpleegkundige zorg op een positieve manier. De aandacht trekken van beleidsmakers op de prangende noden van de sector, vinden we echter niet evident. Daarom vroegen we Bepublic om hulp om ons memorandum 2024-2029 met beleidsprioriteiten op te maken en lanceren in de pers. De ondersteuning, de creativiteit en het enthousiasme die Bepublic bood, is net datgene wat nodig hadden. Met resultaat! Het is de eerste keer in ons 70-jarig bestaan dat we zo breed in de pers zijn gekomen om de noden van de verpleegkundigen aan te kaarten.” Wouter Decat, coördinator AUVB 

Drie BORA’s voor (crisis)communicatie-aanpak voor DHL Aviation

Bepublic Group was met zijn pers- en stakeholderaanpak voor DHL Aviation genomineerd in drie categorieën en heeft die ook stuk voor stuk verzilverd. De campagne werd beloond met een bronzen award in de rubrieken ‘Issue and crisis management’, ‘Corporate Image’ en ‘Data & insights’. ​ ​ 

“DHL stond voor uitdagende tijden, de bevoegde minister had een verbod op nachtvluchten op Brussels Airport aangekondigd en de omgevingsvergunning van de luchthaven moest na twintig jaar vernieuwd worden. Met de hulp en expertise van Bepublic hebben we deze moeilijke situatie omgekeerd in een succesverhaal. Hun professioneel en strategisch communicatieadvies gaf ons het comfort om voor het eerst publiekelijk te duiden dat onze dienstverlening voor veel Belgische bedrijven een cruciale toegangspoort tot de rest van de wereld is. We zijn dan ook heel trots dat Bepublic met hun werk voor ons zo in de prijzen valt.”  Lorenzo Van de Pol, woordvoerder DHL Aviation 

Gevarieerd pr-traject voor Vlaamse overheid krijgt bronzen BORA ​ 

De pr-campagne over de premies voor ‘individueel maatwerk’, waarmee de Vlaamse overheid in het reguliere bedrijfsleven kansen wil creëren voor werknemers met een arbeidsbeperking, werd beloond in de categorie ‘Best Brand Campaign B2B’ met een bronzen BORA. Door nieuws te onderbouwen met verhalen van zowel werkgevers als werknemers werd meer draagvlak gecreëerd voor de nieuwe steunmaatregelen van het Departement Werk en Sociale Economie. Ook koos Bepublic Group voor een vernieuwende aanpak met onder andere een video-podcast. 

Derde jaar op rij mooie erkenning voor Bepublic Group 

De BORA’s bekronen de beste pr-verhalen op vlak van earned media en influencer relations in verschillende categorieën.​ De Best of Reputation Awards, een initiatief van beroepsverenigingen ACC en C Square, werden voor de derde keer uitgereikt. Bepublic Group won tijdens de twee vorige edities in totaal negen BORA’s en werd vorig jaar ook uitgeroepen tot pr-agency van het jaar. ​

“Deze awards zijn opnieuw een zeer fijne erkenning voor de vakkennis en de drive van ons team. Zeker ook omdat we in de prijzen vallen in verschillende categorieën. We hebben DHL bijgestaan op een moeilijk moment, we hebben een vuistdik memorandum van de AUVB hapklaar en aantrekkelijk vertaald in een geslaagde media-actie en we hebben voor de Vlaamse overheid gewogen op het maatschappelijke debat met relevante cijfers en een vodcast op maat. We zijn trots dat we voor zulke boeiende klanten kunnen werken, die openstaan voor creatieve ideeën en gedurfde pr-campagnes. We willen hen dan ook bedanken voor het vertrouwen.” Anja Peleman & Sara Vercauteren, managing directors Bepublic Group