Contentcreatie

We zorgen er niet alleen voor dat jouw verhaal inhoudelijk sterk genoeg staat en nieuwswaardig is, ook het oog wil wat. We ondersteunen je verhaal of persbericht daarom graag met een animatievideo, posts op sociale media, creatief beeldmateriaal zoals grafieken. We organiseren een online rondetafeldebat, een podcast of vodcast of een campagne door een influencer. Daarvoor hebben we de juiste mensen in huis (host, regisseur, scenarist, designer, …) en werken we ook geregeld samen met ons kwalitatief netwerk van partners.

Bespreek je graag hoe we jou kunnen ondersteunen met content? Contacteer ons gerust.

Met welke content kunnen we je helpen?

  • Online newsroom
  • Socialmediacontent
  • Socialmediavideo’s
  • Samenwerking met influencers
  • Online talkshows of rondetafelgesprekken
  • Animatievideo’s
  • Podcast of vodcast

Cases

Departement Werk en Sociale Economie – vodcast

De communicatiecampagne ‘Pracht van een werkkracht’ toont het verhaal van twaalf echte mensen. Deze mensen zijn werkgevers, hun werknemers met een arbeidsbeperking, een zelfstandige met een arbeidsbeperking en haar klant. In duo tonen zij dat de ideale versterking misschien wel iemand met een arbeidsbeperking is. Om de nieuwe premie voor werkgevers die personen met een beperking in dienst nemen onder de aandacht te brengen, werkten we samen met Departement Werk en Sociale Economie (DWSE) een PR-strategie en content uit. Onder meer met persoonlijke getuigenissen en een boeiende vodcast, waarin we experts, een werkgever en een medewerker met een beperking rond de tafel brachten. Om extra zichtbaarheid te genereren, werd de vodcast gepromoot op De Tijd via een betaalde campagne.

Celest Pension Fund sociale media

De voorzorgskas van advocaten, gerechtsdeurwaarders en andere zelfstandigen (VKAG) kwam bij ons aankloppen voor een totale make-over. We begeleiden hen doorheen een rebrandingstraject tot ‘Celest Pension Fund’, met bijhorende huisstijl, website en LinkedIn-pagina. Deze LinkedIn-pagina voorzien we op regelmatige basis van content in de vorm van uitgeschreven posts met bijhorende visuals. Ook begeleidden we de organisatie in de werking van sociale media. Het pensienfonds kan op ons rekenen voor het aanleveren van kant-en-klare content in het Nederlands en het Frans.

Eneco – rondetafel verkiezingsmemorandum 2024

Groene stroomproducent Eneco wilde in de aanloop naar de federale verkiezingen van juni 2024 zijn verkiezingsmemorandum op een prikkelende manier toelichten. We kozen om een rondetafel te organiseren met diverse experten en dit live te streamen. Korte snippets van het debat werden verspreid via sociale media, om hun memorandum optimaal onder de aandacht te brengen.

AUVB memorandum

Voor de algemene unie voor verpleegkundigen in België (AUVB) ontwikkelden we een visueel aantrekkelijk, vlot leesbaar memorandum. Zowel het grote publiek als politici wilden ze raken met hun belangrijke boodschap: het schrijnend tekort aan verpleegkundigen en bijhorende werkdruk. Wij dachten een creatieve en strategische aanpak voor hen uit. We schreven het memorandum op basis van getuigenissen van verpleegkundigen. Samen met de AUVB organiseerden we een visueel persmoment in een gesloten ziekenhuisvleugel én een politiek debat. Het resultaat was uitgebreid te lezen in regionale én nationale pers. Voor deze creatieve campagne wonnen we een gouden BORA-award.