Vastgoedcommunicatie

Een succesvol vastgoedproject staat of valt bij goede én tijdige communicatie. We hebben bij Bepublic Group specifieke expertise in vastgoedcommunicatie onder de noemer Bereal. We bekijken samen wat er leeft in de buurt en brengen die informatie helder naar buurt, stakeholders én de pers. Buurtkrant, infomoment, website, persbericht? We gooien alles in de strijd om samen draagvlak te creëren voor je project. Ook bij andere mijlpalen helpen we je met een uitgebouwde PR-strategie. Vergunning op zak? Een eerstesteenlegging, een meiboomplanting of een verhuis naar een nieuw gebouw? Of een ander belangrijke mijlpaal? Bij ons ben je aan het juiste adres om je vastgoedproject via de juiste kanalen naar de juiste stakeholders te brengen.

Bespreek je graag hoe we jou kunnen ondersteunen met je vastgoedcommunicatie? Contacteer ons gerust.

Waar kunnen we je bij ondersteunen?

  • Mediarelaties
  • Persmomenten
  • Lokale stakeholderanalyse
  • Buurtcommunicatieplan
  • Participatietraject
  • Contentcreatie (video’s, flyers, website, podcast, …)
  • Social media ondersteuning

Cases

Stad Nieuwpoort – nieuwe brandweerkazerne – Pers-en buurtcommunicatie

Stad Nieuwpoort heeft nood aan een nieuwe brandweerkazerne. Na heel wat intern onderzoek vanuit de stad kwamen zij op de geschikte locatie. Echter moet je zo’n nieuws ook naar de juiste doelgroepen overbrengen.

Om de juiste stappen te zetten in dit proces én de juiste tone of voice naar alle stakeholders te gebruiken, nam stad Nieuwpoort ons bij de hand voor de buurt- en perscommunicatie. We organiseerden voor de bekendmaking verschillende infomomenten en pitchten het nieuws op het juiste moment onder embargo bij de pers.

Antonissen Development Group – Luxemburgse perscampagne

Antonissen Development Group is een Antwerpse projectontwikkelaar die in sinds 2019 ook actief is op de Luxemburgse markt. Met hun project B-Hive spelen zij in op het concept ‘wonen, werken, winkelen’ in één project.

We onderzochten de nieuwswaarde van dit project om er gericht mee naar de pers te stappen. Hier ging het niet om het zoveelste vastgoedproject maar om de invulling van een nood die heerst in een Luxemburgse stad (Belval) die volledig in opmars is. Daar speelden we dan ook in onze perscommunicatie op in en zo werd het een geslaagde actie met persartikelen in alle Luxemburgse media.

Hillewaere/Christie’s International Real Estate – Pers- en influencercampagne

Hillewaere is een gerenomeerde vastgoedmakelaar gespecialiseerd in luxevastgoed. Omwille van die expertise hebben zij een licentie verkregen het internationale Christie’s International Real Estate te vertegenwoordigen en hun miljoenenpanden te verkopen in België.

Om die samenwerking naar het grote publiek bekend te maken, organiseerden we samen met de klant een luxe event in een kasteel in Brasschaat die op dat moment onder de Christie’s vlag te koop stond. Hierop nodigden we partners, klanten, journalisten en influencers uit. Het gevolg was perscoverage, social media coverage én een ‘big bang’ rond dit gerenomeerde merk dat zijn weg – via Hillewaere Vastgoed – naar onze Belgische markt vond.

Dewaele – Huurbarometer

Sinds 2015 analyseert Dewaele jaarlijks de Belgische huurmarkt en volgt daarbij de prijs-, vraag- en aanbodtrends. Door hun eigen cijfers en analyses te combineren met bredere marktinzichten, hebben Dewaele én Bestuurder Filip Dewaele zichzelf gepositioneerd als dé expert in de huurmarkt.

Hoe evolueren de prijzen? Hoe zit het met de vraag? Volgt het aanbod dezelfde trend? Etc. Door consequent dezelfde analyse toe te passen en deze te koppelen aan actuele inzichten die verder gaan dan het eigen bedrijf bouw je een reputatie op als expert in je sector. Zo wordt in dit geval Dewaele en met name Filip vaak vermeld in de media wanneer het over huren en verhuren gaat én zijn ze het hele jaar door veelgevraagde experten rond dit topic.

Tans Urban Landmarks – internationale PR

Een Belgische ontwikkelaar die een deal sluit met een internationale retailspeler. Groot nieuws, maar… zo evident is dat niet wanneer de internationale speler niet proactief noch reactief meewerkt aan deze communicatie. Hoe dan ook wil je zo’n deal niet ongemerkt laten voorbijgaan en dus nam Tans Urban Landmarks het heft in eigen handen. Of ten minste in de BeReal handen.

BeReal besloot om de nieuwswaarde in het verhaal te zoeken en wat bleek? Het ging niet zomaar om de zoveelste opening van een winkel. Het ging om dé grootste ZARA winkel ter wereld. Daar heb je je nieuws! Dat werd dan ook de kapstok voor een slimme PR-pitch, met de Belgische ontwikkelaar ‘Tans Urban Landmarks’ in het middelpunt van het verhaal. Resultaat? Wereldwijde persaandacht gestuurd vanuit ons Brussels kantoor.